ترخیص کالا از گمرکات کشور

ترخیص کالای خود را به کارشناس حرفه ای در رشته امور گمرکی بسپارید

ترخیص کالای خود را به کارشناس حرفه ای در رشته امور گمرکی بسپارید

طبق ماده ۸ قانون مقررات صادرات و واردات؛ وارد کنندگان کالاهای مختلف اعم از دولتی و غیردولتی جهت اخذ مجوز ورود و ثبت سفارش باید منحصرا به وزارت صنعت، معدن و تجارت مراجعه نمایند.

و نیز طبق ماده ۵ آئین نامه اجرایی قانون مقررات صادرات و واردات؛ با توجه به مفاد مواد (۱) و (۸) قانون مقررات صادرات و واردات که از این پس به اختصار «قانون» نامیده می شود ورود کلیه کالاهای قابل ورود اعم از اینکه واردکننده از بخش دولتی یا غیر دولتی باشد موکول به ثبت سفارش و اخذ مجوز ورود از وزارت صنعت، معدن و تجارت با رعایت سایر شرایط مقرر خواهد بود.

مواردیکه از این حکم مستثنی هستند:

۱- کالاهای مورد نیاز خانوارهای مرزنشین، شرکت های تعاونی آنها، ملوانان، کارکنان شناورها طبق فهرستی که در آیین نامه می آید و در حد مقرر در آن.

۲- کالاهای خاص نظامی با تأیید وزیر دفاع و پشتیبانی نیروهای مسلح و کالاهای خاص سازمان انرژی اتمی با تأیید رییس سازمان انرژی اتمی.

۳- کالاهای همراه مسافران ورودی در حدی که در این آیین نامه مشخص می گردد و طبق فهرستی که وزارت صنعت، معدن و تجارت اعلام می نماید.

۴- کالاهای وارداتی از طریق پست در حدی که در این آیین نامه مشخص می شود.

۵- نمونه های تجارتی و تولیدی در حدی که در این آیین نامه تعیین خواهد شد.

۶- نمونه کالاهایی که جهت عرضه در کلیه نمایشگاه های بین المللی تخصصی وارد می شوند.

 

صدریه

نظرات  (۱)

سلام.

موفق باشید.

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی